Keskity Fi
Muoti

Virhe: Muotia ei hyödynnetä kuluttajien houkuttelemiseksi

Muoti- ja design-kumppanuudet ovat yksi vahvimmista mahdollisuuksista, joita brändit hyödyntävät markkinoidakseen tuotteita niille huippuluokan trendinsaattajille ja vaikuttajille, jotka seuraavat – ja johtavat – tiiviisti tämän päivän muotitrendejä.

Muotikumppanuudet johtavat parantuneeseen imagoon ja yleiseen innovatiivisuuteen ja tyylikkyyteen brändiä kohtaan. Nämä kumppanuudet ovat tyypillisesti tarpeeksi erilaisia murtautuakseen sotkusta, herättääkseen kuluttajien kiinnostusta, houkutellakseen lehdistöä ja herättääkseen kuluttajien suosiota. Itse asiassa muoti, kuten musiikki, on maailmanlaajuisesti yksi suosituimmista verkkokuluttajien kiinnostuksen kategorioista, sillä sekin ylittää kulttuurin ja murtaa esteitä.

Muotitapahtumat ja sisältö eivät rajoitu enää muotibrändeihin – nykyään näet kaikenlaisia brändejä, jotka hyödyntävät muotia, aina tittelin omistavasta Mercedes-Benz Fashion Week -tapahtumasta, Subwayn kääreistä valmistetusta kiitotien mekosta, Moët & Chandonista Golden Globesin punaisella matolla. Intelin ja HP:n monivuotiseen kumppanuuteen muotiaiheisen televisiosarjan Project Runway kanssa.

Muoti-aloitteella on kyky nostaa brändiä ja tarjota kuluttajille käsitys siitä, että se näyttää laatikosta valmiiksi ja kärjessä. On tärkeää muistaa, että kumppanuuden takana täytyy olla riimi tai syy. Kun tarkastellaan brändin tavoitteiden ja viestinnän keskeisiä perusteita, molempia osapuolia hyödyttävä kampanja johtaa menestykseen sekä brändin että kumppanin kannalta viestinnän yhteisen perustan tunnistamisessa.

Kaiken tyyppisille taitaville brändeille ja markkinoijille on tarjolla mahdollisuuksia useilla eri maksutasoilla (lue: erittäin edullisista varsin isoihin) luoda merkittäviä kumppanuuksia, jotka huomaavat sekä median että kuluttajat, ja samalla tarjota sisältöä, joka edistää merkittävästi sosiaalista toimintaa. mediakeskustelut. Brändien ei enää tarvitse mennä Pariisiin löytääkseen menestystä muodin parissa, ja melkein mikä tahansa tuotemerkki voi luoda onnistuneen ja myyntiin vaikuttavan orgaanisen kumppanuuden jonkin näistä neljästä alustasta.

• Yhteistyö muotitapahtumien kanssa

Muotitapahtumamahdollisuuksia on suurissa tapahtumissa, kuten “virallisissa” kumppanuuksissa Mercedes-Benz NY Fashion Weekin kanssa pienempiin muotiviikon jälkeläisiin, jotka ovat usein yhtä painoarvoisia ja vaikuttavia, mukaan lukien kiitoradanäytökset ja julkkislahjalounget. Muotiviikkoja järjestetään kaupungeissa kaikkialla maailmassa, joista merkittävimmät Yhdysvalloissa ovat New York Fashion Week ja Los Angeles Fashion Week, jotka järjestetään kahdesti vuodessa, helmi- ja syyskuussa. Muotitapahtumakategoriaan kuuluvat myös muotisuunnittelijoiden esittelyt ympäri vuoden tai julkkisvetoiset palkintonäytökset, joissa punainen matto on usein illan kohokohta.

Muotitapahtumat tarjoavat valtavasti liikennettä ja sitoutumista sosiaalisessa mediassa. Social Curation- ja Analytics-yrityksen Curalaten keräämien tietojen perusteella todettiin, että New Yorkin muotiviikolla 2013 oli 100 000 liittyvää Twitteriä ja Instagramia, joita jakoi yli 33 000 yksilöityä käyttäjää. NYFW-tuotemerkkien parhaat valokuvat tuottivat keskimäärin 37 448 vuorovaikutusta valokuvaa kohden, joista suurin osa oli tuotelähtöistä. Markkinointikampanjat ovat erittäin tehokkaita, kun ne tapahtuvat reaaliajassa, livenä tapahtumassa tai paikassa. Yli 100 000 eniten sitoutuneesta viestistä 90 % otettiin paikan päällä NYFW:ssä.

Esimerkkinä tästä sosiaalisesta menestyksestä Harman-Kardon loi NY Fashion Week -kumppanuustapahtuman 3 päivän ajan lanseeratakseen muotiystävälliset valkoiset kuulokkeet, jotka perustuvat heidän “kauniin äänen” alustaansa. Tapahtuman aikana ja sen jälkeen brändin sosiaalisen median liikenne kasvoi 970 % ja he saivat yli 19 miljoonaa näyttökertaa sosiaalisessa mediassa ja 370 miljoonaa kansallista lehdistöä.

• Yhteistyö muotisuunnittelijoiden kanssa

Haluavatpa brändit vakiinnuttaa itsensä riskinottokykyisinä ja uraauurtavina tai todistetuina pitkäaikaisina luonteeltaan, niillä on räätälöityjä yhtymäkohtia muotisuunnittelijoiden ja tapahtumien kanssa, joiden persoonallisuus heijastaa samoja arvostettuja piirteitä. Julkkikset ja uudet muotoilijat tarjoavat mahdollisuuksia luoda hyväksymiskumppanuuksia ja piristää brändikampanjoita, kauppatapahtumia tai tapahtumien myyntipisteitä.

• Yhteistyö Fashion TV -sarjan kanssa

Muoti televisiossa on jatkuva teema, ja sarjoja on omistettu muotitrendejä kattamaan ja esittelemään. Verkostot, kuten Lifetime (Project Runway), E! (Fashion Police), Bravo (Rachel Zoe), NBC (Access Hollywood, Extra) tarjoavat kaikki sponsorointimahdollisuuksia sekä vaihtoehtoja integroida brändejä suoraan sisältöön. Jopa päivittäisissä keskusteluohjelmissa on tyypillisesti muotisegmentti, johon brändit voivat luovasti tulla osaksi. Lisäksi käsikirjoitetut sarjat voivat tarjota muodin perusjuttuja, jotka ovat samankaltaisia kuin edellinen Sex In The City -muoto. Kohdistettu katsoja on tyypillisesti haluttu naisväestö, jonka keski-ikä on 25–49.

Pilot Pen loi 4 kuukautta kestävän digitaalisen kumppanuuden NBC:n Fashion Star -televisiosarjan kanssa. Brändillä varustettu räätälöity muotitriviapeli kehitettiin pääpalkintomatkalla NY Fashion Weekiin, jota tukivat mainosyksiköt kaikkialla NBC:ssä.

Related posts

Mitä pukeutua – välttämättömiä tai trendikkäitä muotivaatteita?

Kadri Damek

Muotivaatteet – Kuinka saada upea ulkonäkö kaikille

Kadri Damek

Muotitrendien ennustaminen – tutustu uusimpiin muotitrendeihin

Kadri Damek